Vi har ändrade telefontider med anledning av covid-19

Har du fått ett krav och vill kontakta Kundcenter?
Vår telefontid är vardagar (måndag - fredag) kl 09:00-16:00
Du kan också sända meddelanden till och kommunicera med oss genom att logga in på Mina sidor

Tycker du att det tar tid innan du får svar från oss i telefon eller via mejl?
(Se informationen genom att scrolla ner på sidan efter att du klickat på länken)

Har du råkat ut för en skada och vill kontakta oss?
Vår telefontid är vardagar (måndag - fredag) kl 09:00-15:00
Du kan också mejla till skador@tff.se eller kommunicera med oss genom att logga in på Mina sidor

Dokumentbibliotek för TFF:s medlemsbolag

Dokumentbiblioteket är tillgängligt för medarbetare vid Trafikförsäkringsföreningens medlemsbolag. Här finns cirkulär, Systemhandboken med mera.
Logga in

1. Så här skapar du inloggning till biblioteket. Läs igenom hela nedanstående instruktion innan ny användare skapas. Åtkomst och behörighet styrs på domän i användarens e-mejladress.

2. Användare (medarbetare vid TFF:s medlemsbolag) skapar själv inloggning och lösenord via inloggningslänken här ovan.

3. I inloggningsrutan som kommer upp, välj Skapa ny användare.

4. Som användarnamn anger du din e-mejladress. Skapa eget lösenord med de angivna säkerhetskraven.Gå till din mejl och klicka på länken i aktiveringsmejlet.

Begränsningar mot molntjänster?
Företag som har restriktioner mot molntjänster kan ha problem att komma in i Dokumentbiblioteket,  beroende på begränsningar i användarens IT-miljö. I dessa fall hänvisar vi till mejladressen dokumentbibliotek@tff.se för begäran om visst dokument.

Utländskt bolag med svensk representant
Vissa utländska försäkringsbolag företräds av svensk byrå som inte är medlem i TFF. Dessa finns inte upptagna i den automatiska behörighetsfunktionen. Kontakta oss för behörighet på dokumentbibliotek@tff.se

Glömt lösenord?
TFF administrerar inte lösenorden; den funktionen ligger i systemet. Vid glömt lösenord skapar användaren själv nytt lösenord i inloggningsrutan.

Användarkonto upphör
Användarkonto som varit inaktivt i 12 månader raderas. Användare kan därefter skapa ny inloggning vid behov. Om ett bolag upphör vara medlem i TFF tas domänen bort från behörighetslistan och användarkonton upphör att fungera. Vidare kan behörighet komma att dras in vid felaktig användning av biblioteket.

Webbläsare
Biblioteket fungerar bäst i Edge, Chrome och Firefox. Om dokument  öppnas direkt eller laddas ner på din dator beror på inställningarna i din webbläsare.

Logga in till dokumentbiblioteket här

Frågor? Kontakta dokumentbibliotek@tff.se