Vi har ändrade telefontider med anledning av covid-19

Har du fått ett krav och vill kontakta Kundcenter?
Vår telefontid är måndag, onsdag,torsdag, fredag kl 08:30-16:00 samt tisdag kl 08:30-17:30
Du kan också sända meddelanden till och kommunicera med oss genom att logga in på Mina sidor

Tycker du att det tar tid innan du får svar från oss i telefon eller via mejl?
(Se informationen genom att scrolla ner på sidan efter att du klickat på länken)

Har du råkat ut för en skada och vill kontakta oss?
Vår telefontid är vardagar (måndag - fredag) kl 09:00-15:00
Du kan också mejla till skador@tff.se eller kommunicera med oss genom att logga in på Mina sidor

Längre svarstider från Kundcenter med anledning av Covid-19

Det är väldigt många som ringer eller mejlar till oss med frågor om sina ärenden. En följd av Covid-19 är dock att Kundcenter behövt förändra sina arbetsrutiner.

Detta innebär bland annat att vi inte har lika många handläggare som normalt för att ta emot samtal och mejl. Vi hinner därför inte svara alla så snabbt som vi önskar.

Om du ringer till oss

Belastningen i telefon är så pass hög att du kan få vänta mycket länge. Vi har ett begränsat antal köplatser i telefonen och det kan leda till att du inte får en plats i kön. Om det är för lång väntetid ber vi dig att prova ringa oss en stund senare i stället. Vi schemalägger våra handläggares arbetstider så att så många som möjligt jobbar när flest personer ringer till oss.

Om du vill prata med oss om ett ärende kan du också logga in med BankID på Mina sidor. Där kan du på ett säkert sätt kommunicera med en handläggare.

Om du mejlar till oss

Vi vill besvara mejl senast vardagen efter du har sänt det till oss. Nu får vi så många mejl att vi inte hinner svara alla så snabbt som vi önskar. Just nu svarar vi inom tre vardagar och har du en mer komplicerad fråga kan det dröja något längre.

Vi svarar på ALLA mejl som kommer till oss, däremot kan svaren just nu ta lite längre tid än vanligt.